Οι μεγάλοι θεματικοί πυρήνες γύρω από τους οποίους περιστρέφεται η μελέτη αυτή είναι δύο. Ο πρώτος έχει να κάνει με την αλήθεια και την γνώση, ο άλλος με τον πολιτισμό και το αισθητικώς υπάρχειν. Ωστόσο, οι δύο αυτοί πόλοι, καθώς συνδέονται μεταξύ τους με ένα άκρως ζωτικό αξίωμα, δεν εξετάζονται σαν δύο απολύτως ξεχωριστά πεδία, αλλά τελούν υπό αμοιβαία όσμωση. Έτσι, ο Διόνυσος ανταλλάσσει συνωμοτικά νεύματα με τον Ζαρατούστρα, όπως και οι μεγάλοι τραγικοί ποιητές με τους εκλεκτούς της γης, που υπάρχουν «πέρα από το καλό και το κακό». Το κείμενο συνοδεύουν οι σημειώσεις του Νίτσε πάνω στην αρχαία Τραγωδία και το σύγχρονο Δράμα. Τις έγραψε για τις ανάγκες των παραδόσεων του μαθήματος πάνω στον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή, το οποίο κλήθηκε να διδάξει το 1870 στο πανεπιστήμιο της Βασιλείας. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΝΙΤΣΕ: ΑΛΗΘΕΙΑ, ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΟ ΜΟΤΙΒΟ ΕΝΟΣ ΜΥΘΟΥ
ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ: Ο ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ, Ο ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ
ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ: Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ
ΤΡΙΤΟ ΜΕΡΟΣ: Η ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ: NIETZSCHE CONTRA EURIPIDEM
ΤΕΤΑΡΤΟ ΜΕΡΟΣ: Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΔΡΑΜΑ
(ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΙΤΣΕ ΣΤΟΝ ΟΙΔΙΠΟΔΑ ΤΥΡΑΝΝΟ ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗ, ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 1870)
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ